بزن بریم
منوی دسته بندی

قهوه چه نژادهای دارد؟

قهوه 3 نوع نژاد اصلی دارد و بعد از این 3 نژاد بسیار زیر شاخه مجموعه درخت‌های قهوه موجود است. روبوستا، عربیکا، لیبریکا این 3 نوع نژاد قهوه هستند اما بسیاری از مردم فقط 2 نژاد اول را می‌شناسند.

درباره عربیکا برای شما توضیح دادیم. دلیل نام گذاری این قهوه به نام عربیکا این است که این قهوه از مناطق عرب به سمت اروپا رفته است. اما نام‌گذاری قهوه ربوستا و لیبریکا هنوز تاریخچه‌ای ندارند و تنها شایعاتی درباره آن‌ موجود است. این موضوع توسط محققان روشن شده است که اولین درخت قهوه در دنیا در ماداگاسکار رشد کرده است.

خواص انواع قهوه

خواص قهوه عربیکا

این قهوه به دلیل دامنه‌های طعمی زیادش در موج سوم قهوه محبوب است. قهوه عربیکا باید بالای 700 متر از سطح دریا رشد کند. شرایط مناسب برای رشد آن از 700 الی 1400 متر بالاتر از سطح دریا است. هرچه قهوه عربیکا از سطح دریا بالاتر باشد پیچیدگی طعمی متفاوت‌تری دارد. زیرا به دلیل سرد بودن دمای درخت قهوه، قهوه دیرتر رشد کرده اما طعمی که به شما می‌دهد بسیار پیچیده است.

طعم‌های اومامی، مرکبات، میوه‌های هسته دار مانند گیلاس و… از نژاد قهوه عربیکا هستند و شما برای دم آوری قهوه در کمکس، V60 و همچنین سایفون باید از قهوه اسپشیالیتی استفاده کنید. اسپشیالیتی همان قهوه‌های بالاتر از 1000 متر از سطح دریا هستند.

خواص قهوه ربوستا

یکی از محبوب ترین قهوه‌های دنیا این نوع قهوه است و تمامی قهوه‌هایی که به بدن شما کافئین خوبی می‌رسانند همین نوع نژاد هستند. طعم این نوع قهوه بیشتر نزدیک به زمین است و طعم‌های سوختگی، چوب سوخته، خاکستر و هر آنچه که بیشتر طعم زمینی بدهد درون ربوستا یا کانفورا است. گیاه این نوع قهوه باید پایین تر از 700 متر از سطح دریا رشد کند؛ دامنه طعمی خاصی ندارد و تنها کافئین آن باعث محبوبیت آن است.

خواص قهوه لیبریکا

این قهوه، قهوه‌ای است که کافئین کمتری نسبت به ربوستا و عربیکا دارد. در کل می‌توان گفت فاقد کافئین است و بیشتر طعمی اسیدی و شور دارد. این نوع قهوه بیشتر در اطراف کشور‌های اندونزی یافت می‌شود و چون طرفدار کمتری دارد تنها در همان کشور‌ها مصرف می‌شود. آنقدر این درخت‌ها کم هستند که نمی‌توان محصول آن را به تمام کشور‌های دنیا ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *