بزن بریم
منوی دسته بندی

عسل یا انگبین

عسل یک واژه عربی است که به فارسی انگبین می گویند و آن عبارت است از ماده شیرینی که توسط زنبوران عسل از شهد گلهای گیاهان جمع آوری شده و پس از تغییرات لازم در سلول های مومی شانه های کندو ذخیره می گردد. عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرن ها پیش به عنوان عالی ترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده و همچنین به واسطه ویژگی های شفا بخش خود به عنوان دارو و درمان اکثر بیماری ها در بین تمام ملل کاربرد داشته است.

ماده اصلی عسل را شهد گلها و گیاهان معطر و شفا بخش است که توسط زنبوران عسل پس از مکیدن، تلغیظ و تغییر شکل دادن ساخته شده و به عنوان یک غذای خوشمزه و کامل در دسترس انسان قرار می گیرد. هرچند عسل سالم ارگانیک نیز حاوی مقادیر زیادی قند فروکتوز و گلوکز است و نباید زیاد مصرف شود اما به هر حال نسبت به عسل فراوری شده و تصفیه شده گزینه سالم تری است و خواص مفیدی دارد به ویژه عسل تیره که سرشار از آنتی اکسیدان ها است. برای این که با طعم خاص عسل سالم ارگانیک مشکل نداشته باشید می توان آن را همراه با ماست کم چرب یا چای مصرف کرد.

ترکیبات شیمیایی عسل متنوع و پیچیده و ترکیب عسل هایی که منشا گیاهی دارند نیز متفاوت است. چهار پنجم وزن عسل را کربوهیدرات(مواد قندی نشاسته ای) تشکیل می دهد، بقیه ترکیب عسل عبارتند از: پروتئین، املاح معدنی، عناصر معطر، آنزیم ها، ویتامینها، گرده گل(پولن گیاهی) و مقدار کمی آب دانست.

یک نظر

  • Naomit گفت:

    Free analysis of your website http://fertus.shop/info/

  • Evelynt گفت:

    I really liked your site. Do you mind http://fertus.shop/info/

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *